Усі новини

Всесвітній день безпеки пацієнтів

Безпека пацієнтів – це відсутність шкоди, якої може бути завдано пацієнту в процесі надання йому медико-санітарних послуг, у тому числі зниження ризику необґрунтованої шкоди, пов’язаної з медико-санітарним обслуговуванням, до допустимого мінімуму. Зазначається, що в будь-який момент у процесі надання медпослуг є певний ступінь небезпеки, на яку наражається пацієнт.

Всесвітній день безпеки пацієнтів – був заснований 2019 року на сімдесят другій сесії Всесвітньої асамблеї охорони здоров’я шляхом ухвалення резолюції WHA72.6 – “Глобальні дії щодо забезпечення безпеки пацієнтів”. Його цілями є підвищення обізнаності та залученості громадськості, поглиблення глобального розуміння і робота з досягнення глобальної солідарності та дій держав-членів щодо підвищення безпеки пацієнтів і зниження шкоди для пацієнтів.

Медикаментозних помилок припускаються там, де є системні недоліки в організації лікарської терапії; також людські фактори, такі як втома, незадовільні умови роботи або нестача персоналу впливають на процес використання препаратів. Це може завдати серйозної шкоди пацієнтові, призвести до інвалідності чи навіть смерті.

Медична допомога не повинна завдавати шкоди нікому. І тим не менше, кожен рік у всьому світі через небезпечне надання медичної допомоги завдають шкоди мільйонам пацієнтів. Виникнення несприятливих подій через небезпечний догляд, ймовірно, є однією з 10 основних причин смерті та інвалідності в усьому світі. Загалом у світі 4 з 10 пацієнтів мають негативні наслідки первинної та амбулаторної медичної допомоги. Помилки під час приймання ліків. Інфекції, пов’язані з наданням медичної допомоги. Хірургічні помилки та післяопераційні ускладнення. Діагностичні помилки. Лабораторні помилки/помилки під час аналізу крові. Підвищення безпеки пацієнтів гарантує надання високоякісного догляду всім пацієнтам під час кожної взаємодії з медичним працівником.

Прості кроки задля власної безпеки у медичному закладі

Забезпечити безпеку пацієнта під час його перебування в лікарні – це пріоритет для персоналу. Та є кілька простих речей, які ви можете зробити самі, щоб допомогти убезпечити себе в медзакладі:

  1. Зверніться по допомогу, якщо чогось не розумієте. Повідомте персоналу, якщо у вас виникли якісь запитання або занепокоєння. Крім того, не соромтеся звертатися щодо підтримки когось із членів родини, друга або опікуна.
  2. Одразу повідомте, що у вас є алергія, наприклад, на певні ліки, продукти або матеріали, такі як латекс або пластир.
  3. Розкажіть медперсоналу, які препарати ви приймаєте. Йдеться про будь-які ліки, вітаміни й добавки.
  4. Уточнюйте будь-яку інформацію щодо призначених вам препаратів. Запитуйте у лікаря, чому він призначив саме ці ліки, як їх потрібно приймати, які ймовірні побічні ефекти.
  5. Не забувайте про запобігання утворенню тромбів. Це – хоча б короткі прогулянки, розминки для рук та ніг, рясне пиття.
  6. Запобігайте утворенню пролежнів. Регулярно змінюйте позу в ліжку. Попросіть персонал допомогти вам за необхідності.
  7. Захистіть себе від падінь. Носіть у лікарні зручне взуття з неслизькою підошвою. У разі потреби користуйтеся допоміжними пристосуваннями для ходьби. Якщо ви користуєтеся окулярами чи слуховими апаратами, не забувайте про них.
  8. Допоможіть запобігти інфекціям. Завжди мийте руки після відвідування туалету й перед усіма прийомами їжі. Уточнюйте у персоналу лікарні та у відвідувачів, чи мили вони або дезінфікували руки перед тим, як контактувати з вами. Негайно повідомте персоналу, якщо у вас діарея або блювота.

Й коли настане час повертатися додому, не забувайте про таке:

  • уточніть, коли вам потрібно буде з’явитися для огляду, консультації;
  • переконайтеся, що вам призначили всі необхідні для перебування вдома ліки; що ви знаєте, як і коли їх приймати;
  • запитайте, до кого ви зможете звернутися, якщо виникнуть будь-які запитання щодо подальшого лікування.

Ваша безпека починається з вас, тож бережіть своє фізичне й психічне здоров’я!

Джерело: Центр громадського здоров’я України

Поділитися:
Знайти